hero

O kampanii

Kampania #mójpierwszyraz


Zasięg: ogólnopolski

Hasło:

Hasło przewodnie kampanii #mójpierwszyraz to przekaz do młodych ludzi:

Chcecie mieć swój pierwszy raz za sobą?

Przed podjęciem decyzji o wspólnym seksie, zróbcie RAZEM test w kierunku HIV!


Filozofia kampanii: kampania została zaplanowana w typie tzw. kampanii teaserowej: w pierwszym etapie (tzw. TEASER) podawany jest komunikat mający zaciekawić odbiorcę (słowo „TO”), w drugim etapie (tzw. REVEAL) podawany jest komunikat właściwy (fraza „TEST NA HIV”). Podczas pierwszego etapu odbiorca zastanawia się nad hasłem: #mójpierwszyraz i dopiero w trakcie drugiego etapu odkrywa jego prawdziwe znaczenie, czyli zaproszenie do wykonania testu w kierunku HIV, np. poprzez zgłoszenie się do punktu konsultacyjno-diagnostycznego (PKD), gdzie anonimowo, bezpłatnie i bez skierowania może wykonać badanie.


Termin: od 4 listopada 2024 r. do 1 grudnia 2024 r., ze szczególnym uwzględnieniem:
Europejskiego Tygodnia Testowania w kierunku HIV (ETT): 18–25 listopada 2024 r. oraz Światowego Dnia AIDS: 1 grudnia 2024 r. 


Grupa docelowa: młodzi dorośli w wieku 18–24 lata.


Cele:

  1. Popularyzacja wczesnej diagnostyki w kierunku HIV, szczególnie wśród osób, które nigdy w swoim życiu nie wykonały tego testu, ponieważ nie odnoszą do siebie ryzyka zakażenia. Mimo że większość ludzi dorosłych jest aktywna seksualnie, tylko jedna osoba na dziesięć chociaż raz w życiu wykonała test w kierunku HIV. Należy jednocześnie pamiętać o innych zakażeniach, które często towarzyszą HIV, jak kiła, HCV, rzeżączka czy chlamydioza.
  2. Przełamanie stereotypu, że HIV zakażają się jedynie osoby z wybranych populacji, takie jak np.  sprzedające usługi seksualne, uzależnione od narkotyków, homoseksualiści. 
  3. Popularyzowanie faktów, że nie ma grup ryzyka, są natomiast ryzykowne zachowania i sytuacje mogące prowadzić do zakażenia HIV. Kontakt seksualny bez użycia prezerwatywy jest takim zachowaniem, dlatego warto rozważyć wykonanie testu. Tym bardziej, że istnieje wiele możliwości jego wykonania, a jedną z nich jest bezpłatne i anonimowe testowanie w punktach konsultacyjno-diagnostycznych (PKD), połączone z profesjonalnym poradnictwem. W każdym województwie znajduje się przynajmniej jeden taki punkt. Adresy punktów znajdują się na stronie: https://aids.gov.pl/pkd/. Warto podkreślić, że nie trzeba specjalnie się do takiego testu przygotowywać, a więc np. być na czczo.
  4. Rozpropagowanie informacji o

Działania:

  1. przygotowanie strony internetowej kampanii: mojpierwszyraz.aids.gov.pl  
  2. produkcja 30-sekundowego spotu informacyjno-edukacyjnego,zachęcającego do wykonania testu w punktach konsultacyjno-diagnostycznych (PKD)
  3. opracowanie broszury kampanijnej „Mój pierwszy raz”
  4. emisja spotu kampanijnego w jednej z ogólnopolskich sieci kin: Multikino
  5. zintegrowane działania informacyjno-edukacyjne w internecie:
  • z wykorzystaniem narzędzi Google (wyszukiwarka, Google Display Network)
  • w serwisach: YouTube oraz TikTok
  • w mediach społecznościowych: Facebook i Instagram
  • we współpracy z ambasadorem kampanii: Dawidem Polakiem, znanym jako BioTech Geek.
  1. działania public relations:

Materiały do pobrania

Broszury


Banery internetowe


Plakaty poziome


Plakaty pionowe